Page 45 - G

Basic HTML Version

lığımızın da önemli bileşenlerinden
biri olduğu 2023Hedefleri gerçekleş-
tirildiği takdirde Türkiye’nin, Avrupa
2020 Stratejisi’nde büyümeye ilişkin
öngörülen hedefleri büyük oranda
karşılamış bir ülke konumuna gele-
ceği değerlendirilebilir.
Sonuç olarak Avrupa 2020 Akılcı,
Sürdürülebilir ve Kapsayıcı Büyüme
İçin Avrupa Stratejisi, yazının önceki
kısımlarında da belirtildiği üzere
en önemlileri 2008 küresel krizin-
den çıkmak olan nedenler dolayı-
sıyla oluşturulmuş, içeriği ve temel
görüşleri itibariyle de AB’yi yeni
dönemin koşulları çerçevesinde eko-
nomik olarak yeniden yapılandır-
mayı hedeflemiştir. Fakat AB’yi yeni
döneme taşımayı amaçlayan Avrupa
2020 Stratejisi, AB ülkelerini derin-
den sarsan ve Birliğin geleceğini
dahi tartışmalı hale getiren genel
borç krizi dolayısıyla güven kay-
bına uğramıştır. Dolayısıyla, Birliğin
geleceğini tayin etme hedefiyle yola
çıkan Avrupa 2020 Stratejisi’nin söz
konusu sarsıntıdan ders çıkararak
güncellenmesinin ve uygulama saf-
hasında farklılıklara daha açık bir
esnekliğe kavuşturulmasının hayati
öneme sahip olduğu değerlendiril-
mektedir. Ancak bu yolla 2020 Stra-
tejisi, ortaya koyduğu hedeflerle
Avrupa bütünleşmesinin bu hassas
noktasında gerçekten AB’ye rehber-
lik edebilecek ve Birlik bütünleşme
sürecinde yoluna kaldığı yerden
devam edebilecektir.
• Akbaş, G., & Apar, A. (2010). Avrupa 2020 Stratejisi: Akıllı,
Sürdürülebilir ve Kapsayıcı Büyüme İçin Avrupa Stratejisi.
Ankara: T.C. Başbakanlık Avrupa Birliği Genel Sekreterliği-
Sosyal, Bölgesel ve Yenilikçi Politikalar Başkanlığı.
• Avrupa Komisyonu. Europe 2020. http://ec.europa.eu/
europe2020/index_en.htm
• Avrupa Komisyonu. Europe 2020 Headline Indicators.
Eurostat. http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/
europe_2020_indicators/headline_ indicators
• Avrupa Komisyonu. (2010). EUROPE 2020: A Strategy for
Smart, Sustainable and Inclusive Growth. Brussels: European
Union.
• Avrupa Komisyonu. (2013). Europe 2020: Europe’s Growth
Strategy. Brussels: European Union.
• Avrupa Konseyi. (2000). European Council Presidency Conc-
lusions. 23–24 March 2000, Lisbon. http://europarl.europa.eu.
• Bongardt, A., & Torres, F. (2010). The Competitiveness Rati-
onale, Sustainable Growth and the Need for Enhanced Econo-
mic Coordination. Forum: Europe 2020 – A Promising Strategy.
3, s. 136-141. Intereconomics.
• Chinn, M., & Frieden, J. (2012). The Eurozone in Crisis: Ori-
gins and Prospects. 1-11. Wisconsin: Robert M. La Follette
School of Public Affairs, University of Wisconsin- Madison.
• Çolak, M. S., & Ege, A. (2013). An Assessment of EU 2020
Strategy: Too Far to Reach? Social Indicators Research, 110, s.
659-680.
• EurActiv. (2012). First ‘Europe 2020’ Stats Reveal EU Cri-
sis in Figures. http://www.euractiv.com/priorities/europe-2020-
stats-reveals-eu-cri-news-515127.
• Fischer, S., Gran, S., Hacker, B., Jakobi, A. P., Petzold, S.,
Pusch, T., & Steinberg, P. (2010). Europe 2020: Proposals for
the Post-Lisbon Strategy. International Policy Analysis. 1-21.
• Global Competitiveness Network. (2012). The Europe 2020
Competitiveness Report: Building a More Competitive Report.
Geneva: World Economic Forum.
• Lundvall, B.Å., & Lorenz, E. (2011). The Euro Crisis and the
Failure of the Lisbon Strategy. s. 1-27.
• Nelson, R., Belkin, P., Mix, D., &Weiss, M. (2012). The Euro-
zone Crisis: Overview and Issues for Congress. Washington:
Congressional Research Service.
• Pereira, J. (2011, September). Europe 2020 – The European
Strategy for Sustainable Growth. Dialogue on Globalization.
1-7.
• Pochet, P. (2010). What’s Wrong with EU2020? Forum:
Europe 2020 – A Promising Strategy? 3, s. 141-146. Interecono-
mics.
• Samardžija, V., & Butković, H. (2010). From the Lisbon Stra-
tegy to Europe 2020. Zagreb : Institute for International Relati-
ons (IMO).
• Savova, I. (2012). Europe 2020 Strategy – Towards a smar-
ter, greener, and more inclusive EU Economy? Eurostat: Statis-
tics in Focus. http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFF-
PUB/KS-SF-12-039/EN/KS-SF-12-039-EN.PDF
1989 Mersin doğumlu olan TEKİNER, 2012 yılında ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu
Yönetimi Bölümü’nü birincilikle bitirdi. Aynı yıl ODTÜ Sosyoloji Bölümü Yandal Prog-
ramı’nı tamamladı. Halen ODTÜ Avrupa Çalışmaları Programı’nda yüksek lisans
yapmakta.
2013-2015 yılları arasında Gümrük ve Ticaret UzmanYardımcısı olarak görev yapmış-
tır. Halen ODTÜ’de Öğretim Görevlisi oyarak çalışmaktadır. 2011 yılında Türkiye ve
Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE) bünyesinde yürütülen ve 2012 yılında
kitaplaştırılan “Türk Kamu Yönetiminde Teftiş ve İç Denetim” isimli projede yer aldı.
İleri düzeyde İngilizce ve başlangıç düzeyinde Almanca bilgisine sahip.
Uğur TEKİNER
KİMDİR
KAYNAKÇA
GÜMRÜK MÜŞAVİRİ |
46
43