Page 69 - G

Basic HTML Version

tında atandığı yere gönderilir. Daha
sonra, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Eği-
tim Dairesi Genel Müdürlüğü tarafın-
dan; İstanbul’a atanmış Aday Gümrük
Muayene Memurları bölge müdürlük-
lerinde, diğer taşra ve merkez kadro-
lara atanmış Aday Gümrük Muayene
Memurları, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
Eğitim Dairesi Genel Müdürlüğü’nün
Ankara, Akyurt’taki Eğitim Tesisleri’ne
çağrılarak eğitime başlatılır. Önce 15
gün Temel Aday Memur Eğitimi veri-
lir ve ardından yazılı sınava tabi tutu-
lur. Yazılı sınavı 60 puan ve üstü ile
geçmeye hak kazanan Aday Gümrük
Muayene Memurları 4,5 aylık Muayene
Memurluğu Temel Eğitimi’ne başlatılır.
Eğitim içerisinde 9 saati aşan dersler-
den tek tek veya toplu yazılı sınavlara
girer. Her bir yazılı sınavdan başarılı
olması halinde, 6 aylık geçici göreve
gönderilir ve gittiği bölgede Aday
Memur Stajı (2.5 ay) ve Aday Güm-
rük Muayene Memuru Stajı (3.5 ay)
yapar. Staj süreleri dolan, İstanbul veya
diğer bölgelerdeki bütün Aday Güm-
rük Muayene Memurları; Gümrük ve
Ticaret Bakanlığı Eğitim Dairesi Genel
Müdürlüğü’ne çağrılır ve Gümrük Mua-
yene Memuru Yeterlilik Sınavı’na girer.
Sınavın yazılı aşamasından 70, müla-
kat aşamasından da 70 puan ve üzeri
alan Aday Gümrük Muayene Memur-
ları, Gümrük Muayene Memuru olmaya
hak kazanırlar.
Aynı okulları aynı derece ile bitirmiş
iki genç; biri devlet tarfından her türlü
imkan verilerek eğitiliyor ve eğitim sis-
temleri geliştirilmeye çalışılıyorken ki
bu ülkemizin gelişimi açısından çok
faydalı, müşavirlik firmalarında foto-
kopi çektirilerek, getir götür işleri yap-
tırtılarak Gümrük Müşavir Yardımcılığı
adayları staj süresini tamamlamakta-
dır. Eğitim ve uygulamalar ile, stajyer
yetiştirme kavramından malesefki söz
edemiyorum. Bu iki gencin arasında ki
tek fark gümrükleme sürecine, mesleği-
mize dahil olacakları yolu farklı seçme-
leridir.
Eğitim şartları arasındaki fark arttıkca,
bilgi düzeyi ve meslek yeterliliği serti-
fikasına ulaşma konularındaki mesa-
fede açılıyor. Burada yapılması gereken
aynı şartlar altında olabilmelerinden
geçiyor, stajyerlerimize eğitim verebil-
memiz için birliktelik, organizasyon,
ekipman ve eğitmenler gerekmekte-
dir. Bunu başlatmak ve yaygınlaştırmak
elbetteki zor ama imkansız değil.
Gümrük Müşavirlik Dernekleri, on yıl-
dan fazla süredir “Oda Taslağı”’nın
Kanunlaşmasını beklemektedir. Stajyer
arkadaşlarımızın en iyi şekilde yetişti-
rilmesi bizlerin elinde, onlar bizlerin
öğretileri ile sonraki nesilleri yetişti-
recek ve bu döngü Gümrük var olduğu
sürece devam edecektir. Derneklerimi-
zin, Oda olabilme sürecini hızlandır-
ması bu döngünün başlatılması adına
önemli adımlardan ilkidir.
Ülkemize en iyi şekilde hizmet vere-
bilmemiz, gelecek nesillere eğitim ve
eğitimin devamlılığı ile esastır. Güm-
rük Kanunu ile kurulmuş ve önemi
artan mesleğimize, Devletimizden des-
tek alarak dış ticarete yön verecek nite-
likli elemanlar yetiştirilmesi, jeopoli-
tik önem taşıyan ülkemiz için de kazanç
olacaktır. Buna ek olarak; uygulama-
lardaki mevzuat aksaklıklarının (vergi
ziyai, uygun olmayan ürün için güm-
rükleme sürecinin başlatılması, uygun-
luk ve onay belgelerinin beyanında
gecikme, vb.) önüne geçilerek Güm-
rük Müdürlükleri açısından zaman ve
iş gücü kaybının önlenmesi, Gümrük
Müdürlükleri personelinin iş yükünün
hafifletilmesi ile maliyet avantajı yara-
tarak, Gümrük Müdürlüklerinin ve fir-
maların risk unsurlarını azalarak ülke-
miz ekonomisine fayda sağlayacaktır.
Gümrük Müşavirliğine gönlünü ve yılla-
rını vermiş bizler ilk adımı attığımızda
inanıyorum ki Sayın Başbakanımız,
Gümrük Bakanımız ve Müsteşarımız
desteklerini esirgemeyecektir. Bu yazı-
mın destek sürecini başlatmalarına
hatta ilk adımı atabilmemiz için bizlere
çağrıda bulunmalarına vesilesi olması
dileğiyle…
GÜMRÜK MÜŞAVİRİ |
46
67